Klientem za pět minut dvanáct

|

Pan Stanislav Kandl kývl na schůzku s Janou Koudelkovou až po několika letech od prvního kontaktu. Finančního poradce měl a říkal si, že ho nic netlačí. Opak ale byl pravdou a úprava krytí rizik přišla opravdu za pět minut dvanáct.

„Na pana Kandla jsem získala kontakt už asi před 5 lety, snažila jsem se s ním spojit jeden rok, ale pan Kandl mi řekl, že má vše vyřešené. A tak se to opakovalo ještě dvakrát, než na schůzku konečně kývl,“ vypráví obchodní vedoucí společnosti OVB Jana Koudelková. Prvotní odmítání pana Kandla bylo pochopitelné, v té době spolupracoval s jiným poradcem. Dle svých slov si myslel, že má vše vyřešené, a tak se nehrnul do dalších konzultací. Situace se ale vyvíjí a tomu se musí přizpůsobovat i finanční produkty.

Na první schůzce pak paní Koudelková zjistila, že pan Kandl sice má životní pojištění, které nejen že krylo pouze riziko smrti, ale navíc i poměrně nízkou částkou. Klient v té době splácel hypotéku a měl partnerku na mateřské dovolené s malým synem. „Jednoduchými otázkami: Co vše se může kromě smrti stát? Kolik byste dostal, kdybyste byl v dlouhodobé pracovní neschopnosti? Kolik by bylo potřeba doplatit bance v případě Vašeho úmrtí? jsem ho přivedla na to, že je potřeba se na jeho zajištění příjmu podívat komplexně,“ říká finanční poradkyně.

„Veškeré krytí rizik jsme s paní Koudelkovou nastavili tak, aby se mi v případě krátkodobého výpadku příjmu měsíční příjem dorovnal na původní úroveň. A v případě většího průšvihu, aby se splatila hypotéka,“ vrací se k situaci ještě pan Kandl. A dobře že tak. Po nějaké době neprožíval úplně lehké období. Byl v rozvodovém řízení, pracoval 16 hodin denně. Jednou se vracel z práce pozdě domů, na silnici bylo náledí a pak jen… velká rána, blikající světla sanitky a rychlá cesta do nemocnice.

„Pan Kandl říkal, že tím, že se v tu dobu rozváděl, neměl nikoho, kdo by mu pomohl s těmi papíry a tím vším okolo. Tak mi zavolal, jestli bych to zvládla a pomohla mu,“ vzpomíná mladá tmavovláska. „I tohle je samozřejmě součástí naší práce. Pan Kandl mi přímo na pokoji podepsal souhlas, že mě zdravotní personál může obeznámit s jeho zdravotním stavem a poskytnout mi lékařské zprávy, abychom vyřídili veškeré papírování a administrativu spojenou s potřebnými dokumenty pro pojišťovny.

A tak jsem se hned dala do práce.“ V těchto případech se opravdu čekání nevyplácí. Všechno se muselo nahlásit co možná nejdřív, aby klient získal bez průtahů plnění od pojišťovny a nedostal se do nějakých dalších nepříjemných situací, například kvůli splácení hypotéky. Pan Kandl byl nakonec hospitalizovaný několik měsíců. Paní Koudelková vyřídila veškerou potřebnou administrativu, na kterou by klient dle vlastních slov ve svém tehdejším stavu opravdu neměl. Díky tomu si nemusel úplně dělat hlavu s tím, co bude.

Úraz ale měl bohužel i trvalé následky a panu Kandlovi byl přiznán invalidní důchod. Bez včasného zásahu paní Koudelkové by pravděpodobně nezvládl dostavět dům a dostal by se do prekérní životní i finanční situace. „Spousta lidí si je vědoma určitého rizika úrazů, ale kolikrát mě odbydou slovy, že si přeci dávají pozor,“ dodává ještě k tématu finanční poradkyně.

„I my sami říkáme klientům, že invalidita častěji vzniká z důvodu nemoci, ale samozřejmě ne ve všech případech. A tak je potřeba myslet dopředu, a i z toho důvodu mít nastavené dostatečné pojistné částky na maximum možných rizik, která mohou v životě nastat.“ Stejně jako pan Kandl, který se stal klientem OVB opravdu za pět minut dvanáct. „Paní Koudelková se mnou měla opravdu trpělivost, když zkoušela volat i poté, co jsem ji několikrát odmítl. Ještě že tak,“ uzavírá Stanislav Kandl.