Důslednost poradkyně OVB zachránila klientům peníze

|

Manželé Ihor a Shushanik Mindzar jsou původem z Ukrajiny, ale v České republice mají již několik let trvalý pobyt. Veškeré finanční záležitosti si řešili sami až do loňského jara, kdy využili nabídku zúčastnit se finančního workshopu, který pořádala OVB v Písku.

“Byla to pro nás první zkušenost s odborníkem na finance,“ vzpomíná paní Mindzar.

S Pavlou Hrubcovou, finanční poradkyní, je propojila jejich krajanka Julia Ponomarenko, která v té době v OVB začínala. “Manželé si přáli vlastní bydlení, a tak jsme udělali klasickou analýzu. V té době měli více finančních produktů, ale s různě velkými nedostatky,” hodnotí počátek spolupráce finanční poradkyně OVB. Mezi nedostatky patřilo například auto pořízené díky úvěru u nebankovní společnosti s úrokem téměř 20 % nebo havarijní pojištění s velkou spoluúčastí. Ve smlouvě o životním pojištění měli chybně uvedená povolání a rizika neodpovídala situaci a jejich potřebám. “Uvedeny měli pracovní pozice, které vykonávali ještě na Ukrajině. Ty neodpovídaly rizikovější skupině, do které spadají vzhledem k jejich dělnickým povoláním zde v Čechách. Proto hrozilo, že by pojišťovna mohla případné plnění krátit. Na vině ale nebyla jen jazyková bariéra,” dodává Pavla Hrubcová. “I mnoho rodilých Čechů neví, že změna povolání může ovlivnit jejich pojištění a změnu je třeba pojišťovně hlásit.”

Po prvotní analýze se poradkyně s klienty pustila do práce na řešení bydlení. Manželé Mindzar začali spořit, aby měli dostatek prostředků na základ hypotéky, který požadují banky.

Poradkyně manželům sloučila a optimalizovala úvěry, takže jsou dnes pod 6 %. Klienti se zároveň stali vlastníky vozidla, které předtím stále patřilo zmíněné společnosti, překopali pojištění a začalo jim najednou zbývat více peněz. Vše se zdálo na dobré cestě, ale člověk míní, život mění.

Pan Ihor Mindzar jednoho srpnového rána, jako obvykle, vyrazil do práce, ale díky technické závadě se jeho automobil vznítil. Okamžitě byli přivoláni hasiči, přesto byla škoda na voze fatální. “Událost jsem nahlásila na pojišťovně, ale tam řekli, že pojistné plnění nám nezaplatí. Jednalo se totiž o technickou závadu, která je v rámci pojištění ve výluce. Myslela jsem si, že kromě auta shořel na popel i náš sen o vlastním bydlení,” vzpomíná paní Mindzar.

“Situaci jsem konzultovala s místní zástupkyní pojišťovny. Paní se mnou případ prošla, včetně zápisu od hasičů, a jen konstatovala, že událost ve výlukách skutečně je a s případem bohužel nedokáže nic dělat,” vybavuje si poradkyně OVB. Klienti byli zcela pochopitelně naštvaní, protože pojištění nezafungovalo tak, jak očekávali.
“Mě osobně přístup pojišťovny také zklamal. Ano, technická porucha je jedna věc, například když se zadře motor, dá se to opravit. Ale toto byl jiný případ. Nevzdala jsem se a pátrala dál, abych to případně i dalším klientům dokázala lépe vysvětlit,” pokračuje Pavla Hrubcová. “Vzpomněla jsem si, že na jednom školení uvedené pojišťovny říkali, že tato výluka takto komplexně pojatá není.” Zástupkyně OVB se rozhodla situaci nenechat jen tak a přes své kontakty dostala případ manželů Mindzar až k produktovému specialistovi pojišťovny. Tomu znovu poslala podklady k prošetření a ze situace vyplynulo, že kvůli fatálnímu poškození vozu, se na ně výluka nevztahuje. Po zhruba týdenním šetření přišlo klientům oznámení, že pojišťovna konečně posílá peníze. “Jsem ráda, že se opět vyplatila má nátura nevzdávat se, i když to třeba zrovna nejde podle předpokladů,” konstatuje teď už s úsměvem sympatická čtyřicátnice. “Situace se celkově táhla zhruba dva a půl  měsíce. Nevím, jak bychom si bez paní Hrubcové poradili. Díky její důslednosti jsme nemuseli sáhnout do peněz, které spoříme na dům. Mít svého finančního poradce dává smysl. Jsme rádi, že nám pomáhá odborník ve finančních záležitostech, ve kterých je složité se vyznat i pro rodilého Čecha,” uzavřela vyprávění paní Shushanik Mindzar.