Novinky z oddělení ADS
|

»Sneseme vám modré z nebe. Je naprosto jasné, kdo je zákazníkem mého oddělení – všichni naši spolupracovníci. Jak ti, kteří jsou na začátku své kariéry v OVB, tak i vedoucí a ředitelé. Zmíněné modré z nebe platí pro všechny z nich,« říká šéf personálního týmu, podpory prodeje a vzdělávání centrály OVB ČR Lukáš Škopek.
Stejný podtitulek měla i moje prezentace na Kariérním Kampusu 2024, což je výběrová akce pro našich téměř 700 spolupracovníků. A jak už mě znáte, není to jen prosté a bezvýznamné heslo do prezentace. Je za tím odhodlání a závazek poskytovat všem našim spolupracovníkům špičkový servis a podporu.
Nuda a dlouhá chvíle v rámci celého oddělení podpory rozhodně není. Za rok 2024 jsme odvedli opět pořádný kus práce. Některé novinky a úpravy byly zásadní a velké, někdy se jednalo i o malé zlepšováky. Vše ale vezmeme postupně. Kluci z Parku, Miloslav Čermák a Michal Smištík. Kluci, kteří umí zařídit prakticky cokoliv a vždy je na ně spolehnutí. Pomohou, poradí či rádi přijedou na poradu nebo nějakou akci. Kluky všichni znáte i jako mediální hvězdy centrály. I letos vytvořili řadu videí, kde vysvětlují zlepšováky z centrály a představují novinky.
Věřím, že všechny baví nejen obsah jejich sdělení, ale i forma. Jejich video k vyhlášení výsledků Netto Clubu, kde se převlékli za řecké mýtické postavy, patří mezi moje nejoblíbenější videa celého roku. Kreativita kluků je na jedničku. Líbí se mi směr, kterým svá videa směřují. Nudná a takříkajíc emočně plochá videa přece nemá rád nikdo. A hlavní novinka u Miloslava a Michala? Vydali první řadu videomanuálů. V nich popisují důležité interní procesy, např. odevzdání produkce na centrálu. Cílem je pomoci nováčkům s orientací v novém prostředí i vedoucím a manažerům s neustálým vysvětlováním opakujících se procesů. Videí bude stále přibývat. Pomocí videomanuálů popíšeme všechny důležité procesy, tedy vše od nástupu nováčka, přes přípravu na odborné zkoušky až po odevzdání první smlouvy, povýšení atd.
V této souvislosti chci poděkovat zemské ředitelce Ireně Vavřičkové, která nám byla velkou inspirací.
A co moji další parťáci v rámci oddělení? Linka ADS. Není dne, abych se nepozastavil nad množstvím všemožných procesních informací, které naše zlatá čtyřka na telefonech a na mailech má a v čem všem se vyznají. Měsíčně zodpoví více než dva tisíce dotazů, mailových a především těch přes telefon. A pokud vás zajímá statistika, mám ji i letos pro vás připravenou. Do pátého zazvonění přijmeme téměř 97 % vašich hovorů. Drtivou většinu už během druhého zazvonění. A proč jsem zrovna na toto takový pes? Odpověď je snadná – špičkový servis pro spolupracovníky platí ve všech oblastech, tedy i zde.
Nezastavili se ani kolegové na vzdělávání. Měsíčně servisují 20 termínů odborných zkoušek, na které se průměrné hlásí přes 300 spolupracovníků. Ano, čtete správně. OVB ČR má každý měsíc přes tři stovky přihlášených na odborné zkoušky. Zpracovat všechny přihlášky na zkoušky, výsledky a následně vše rozposlat a zadat do systému není bezpracné. K tomu všemu kolegové spolupracují na Odborné vzdělávací konferenci a na Kariérním Kampusu. Ve spolupráci s produktovým oddělením kolegové pracují na výrazném vylepšení sekce e-learningů a celého modulu vzdělávání. Na rok 2025 připravujeme výrazné administrativní vylepšení celého procesu přihlašování – jak na zkoušky, tak naše firemní akce. Více ale nyní upřesňovat nebudu, to vše je před námi.

Nesmím zapomenout ani na další součást mého oddělení, kolegyně z personálního. Taky jste si všimli, že v průběhu roku nebyl jediný problém s registracemi nováčků nebo třeba s povyšováním? To vše bylo, pod taktovkou vedoucí týmu Dity Proškové, v roce 2024 na jedničku. V rámci personálního týmu nyní pracujeme na revoluční novince. Zdigitalizujeme celý proces registrace nováčka do OVB. Už žádné papíry, vše elektronicky. Už žádné vracení chybných a nekompletních dokumentů, opravy, chození na poštu a Czech POINTy. Vše digitálně a online. Více se o tom nyní rozepisovat nemůžu, ještě je před námi hodně práce. Pokud vše klapne podle mých představ, bude to opravdu revoluční novinkou v rámci celé firmy.
A výhled na rok 2025? Jak jsem teď zmínil, spustíme digitalizaci procesu registrace nových spolupracovníků. Proběhne řada seminářů, konferencí či jiných vzdělávacích akcí. Chystáme další zlepšováky, v procesech a systémech. To vše je ale ještě před námi.
A co k tomu? Vlastně nic zcela nového. I nadále budeme parťákem pro všechny naše spolupracovníky. I nadále budeme radit, pomáhat, školit, servisovat zákonné a certifikované vzdělávání, registrovat do OVB, registrovat na ČNB, povyšovat, řešit výjimky, dělat všelijaká videa, jezdit na porady a týmová setkání, ...
Jsem přesvědčen, že právě toto všechno má dělat ten správný parťák, tedy správný tým ze správné centrály správné firmy.