Každá firma s vlastním vývojem je vlastně IT firma

|

Tomáš Voharčík je v OVB právě rok. Už měl šanci lépe poznat specifika strukturální firmy a ještě v prostředí OVB. Odkud přišel a jaké jsou jeho další plány.

Jaké jsou vaše předešlé pracovní zkušenosti a odkud jste do OVB přišel?

Po počáteční spolupráci se společností GrECo International v oblasti zavádění interního systému v ČR jsem přijal v roce 2011 nabídku na vedení on-lineového zprostředkovatele pojištění Top-pojištění.cz, kde jsem strávil celkem 5 let jako CEO a kde se nám podařilo společnost etablovat jako největšího prodejce cestovního pojištění v ČR, což platí dodnes. Nyní je společnost ve vlastnictví skupiny ČSOB. Nakrátko jsem si odskočil do vedení online projektů (IDOS.cz a AAA poptávka), abych se opět vrátil do pojišťovnictví, do společnosti Creasoft pod vedením Tomáše Síkory, kde jsem řídil vše kolem interního srovnavače neživotního pojištění. Srovnavač byl určený jako nástroj pro brokerské firmy o několika zaměstnancích až po tisíce, jako je OVB.

Proč jste si vybral právě OVB jako další profesní kapitolu?

Byl jsem osloven, abych přinesl svoje zkušenosti takříkajíc z „druhé strany barikády“. Průnik činností, které jsem dosud dělal, a toho, co potřebuje OVB, byl neuvěřitelný, plácli jsme si prakticky na místě. Mám pocit, že OVB můžu v „mé“ oblasti rychle předat důležité know-how a posunout zejména oblast srovnavačů a sjednavačů ještě dopředu.

Jak vnímáte OVB jako firmu z hlediska organizační a rozhodovací struktury?

OVB má svá specifika daná přirozenou logikou strukturální firmy a její velikostí. Mým cílem je, kromě využití mého technického know-how, pomocí zjednodušení procesů urychlit rozhodování a další vývoj IT aplikací.

Co je v OVB náplní vaší práce?

Mám na starosti online byznys, což v hantýrce OVB neznamená e-commerce, ale propojení partnerů s našimi systémy. Vše od SSO (jedno společné přihlášení do aplikací – jedním klikem) až po externí sjednavače/srovnavače.

V OVB jste od prosince 2021. Co patří mezi vaše klíčové aktivity?

V loňském roce se rozjel projekt 18 IT klíčových bodů, strategických stavebních kamenů pro další aktivity, které navazují na předchozí vývoj a určují další směrování IT. Moje kapacita je tedy alokována do spolupráce na těchto bodech. Některé body mám přímo na starosti, jako další vývoj stávajícího srovnavače/sjednavače životního pojištění, rozšíření nabídky modulu Sjednání ve Finreportu a další rozvoj srovnavače neživotního pojištění.

Na jakých projektech momentálně pracujete?

V současné době je to rozšíření oblasti sjednání o Modul investic, kde je připravena byznys specifikace, na základě které se bude dále projekt rozpracovávat. Jedná se o modelaci, sjednání a správu investic přímo v prostředí Finreportu. Pracuji také na srovnání životního pojištění a vylepšení komfortu u srovnavače na neživotní pojištění.

Jak rád trávíte volný čas?

Pořád mě baví zkoušet nové věci a zlepšovat se v těch, které mi zůstávají. Většinou mizerně, ale o to s větším nadšením hraju golf, vyluzuji hluky na různé nástroje, nejvíc na kytaru, nebo se hrabu ve starých autech. Když se sejdeme s kamarády, je to taky fajn. Je to perfektní relax a skvělý doplněk k mému zaměstnání.