Finanční poradci o klientech

|

Ověřila jsem si kvality námi poskytovaných služeb

Šárka Čapková, obchodní vedoucí (SSLD Miroslav Žemlička), finanční poradkyně Valerie Bockové

Dostala jsem v roce 1998 kontakt na paní Bockovou od jednoho klienta, ona v té době byla samoživitelka dvou dětí a její známý usoudil, že by bylo dobré s ní promluvit, protože byla na všechno sama. Sešly jsme se, to setkání bylo velice příjemné, já jsem jí představila OVB, co umíme a co poskytujeme, včetně přípravy finančního plánu. Začínaly jsme klasickým zajištěním, lidé v té době nebyli příliš seznámeni s možnostmi trhu, finanční poradenství bylo stále ještě v plenkách a i paní Bocková se seznamovala s různými alternativami zajištění. Bavily jsme se o pojištění zdraví, ale třeba také o stavebním spoření a samozřejmě také o možných investicích, byla to takzvaná postupná investice. Pak se po nějaké době dostala do tíživé situace, kdy byla nucena přerušit životní pojištění, ke kterému jsme se ale nakonec naštěstí vrátily. I dnes se pravidelně scházíme a doplňujeme, vylepšujeme a aktualizujeme stávající portfolio a smlouvy. Vždy bylo mým mottem „pracuj tak, aby tě klient chválil". Ona byla právě tím, a to bych chtěla zdůraznit i všem kolegům, na kom jsem si vlastně kvalitu námi poskytovaných služeb mohla ověřit. Naštěstí úspěšně. Byl to pro mne test mé práce, její kvality. Když mi oznámila své zdravotní problémy, byl to rok, kdy jsme zjišťovali, zda jsem vše nastavila dobře. Nadšení paní Bockové ukázalo, že ano. Bylo to hodně o štěstí, protože jen rok před tím jsme vše přenastavily a také pojišťovna se zachovala velmi dobře, ale i štěstí k naší práci patří.

Navzájem jsme si zachránili kůži

Štěpán Hak, reprezentant (LD Pavel Horák), finanční poradce Aleny Kubínové

S Alenou Kubínovou jsme se znali pár měsíců, byli jsme sousedé. Jednou mne při venčení psů poprosila o pomoc s nějakou pojistkou. Slovo dalo slovo a ze souseda se stal také finanční poradce. Alena byla pro mne klient, na kterého čekají na začátku kariéry všichni finanční poradci, od něhož se ‚odpíchnou" a letí nahoru. Přešel jsem tehdy na finanční poradenství jako na hlavní pracovní poměr a nedařilo se. Den před naším venčením jsem si řekl, že se vracím do svého původního zaměstnání. A pak jsem získal Alenu jako klienta a vše šlo jinak. Mnoho poradců se na začátku bojí toho, že klientům doporučí něco, co pak nebude fungovat. S Alenou Kubínovou se mi něco takového málem přihodilo. Ale jak lidé z OVB, v čele se zemským ředitelem panem Horákem, tak také partnerská pojišťovna mi ukázali, že mám kvalitní partnery, a tím pádem je mají i moji klienti. Oba jsme si tehdy navzájem ‚zachránili kůži". Je to příběh ze života a jsem rád, že OVB je v něm za kladného hrdinu, který se umí postavit za své spolupracovníky i klienty. Stejně tak jsem rád, soudě dle zpětných vazeb, že i další klienti si mé práce váží stejně jako Alena. A to je v našem podnikání nejdůležitější.

Pomohli jsme splnit sen, a to je to, co mne baví

Věra Zámečníková, oblastní ředitelka (SLD Dana Benáčková), finanční poradkyně manželů Sontágových

K Sontágovým jsem se dostala přes doporučení klienta, kterému jsme pomohli postavit dům. Dva roky hledali úvěr, banky jim slibovaly vše možné, ale nakonec do toho žádná jít nechtěla. A tehdy přišli za mnou. Na začátku byla znát jejich nedůvěra, asi především kvůli špatným zkušenostem s bankami z minulých období, ale myslím, že se mi to podařilo brzy zlomit. Hned zkraje jsem jim řekla, že si musí sami říci, proč právě jim by banky měly půjčit. Bylo to náročné, byly to vlastně tři rodiny, rodiče a jejich dvě dcery s rodinami, ale nakonec našli svou silnou stránku a podařilo se najít vhodný úvěr. Museli jsme na cestě k úvěru vyřešit nejeden problém. Banky nechtěly půjčovat na investici do restaurace, Sontágovi měli úvěr, který jsme museli refinancovat. Ale nakonec se vše podařilo. Jejich příběh je jiný než mnoho jiných. Je o tom, jak si naši klienti splnili sen. Stačilo dobře jim naslouchat, vědět, co potřebují, a přesvědčit se, co všechno pro to jsou ochotni udělat. A to je právě to, co mne na této práci baví. Poslouchám a reaguji na to, co klienti říkají. Přesvědčit je musím tím, že jim pomohu tam, kde skutečně potřebují, a že udělám vše, co mohu, abych jim vyšla vstříc. U Sontágů se to velmi dobře podařilo a dnes ve spolupráci pokračujeme. Připravujeme financování bydlení pro obě jejich dcery.