OVB Journal

Přehled > Články > Allianz sází na dlouhodobé partnerství

Allianz sází na dlouhodobé partnerství

Od loňského léta je novým členem představenstva Allianz pojišťovny pro obchod Stefan Markschies, který přišel ze sesterské Allianz Slovenské pojišťovny. Zde působil od roku 1999 a od roku 2004 na pozici člena představenstva. Byl zodpovědný za životní pojištění a penzijní připojištění, vybudoval životní síť a v rámci svého působení také nastavil spolupráci s MLM sítěmi. Na konto svých úspěchů si může zapsat i vybudování spolupráce s OVB Allfinanz, a.s., nejsilnějším partnerem Allianz Slovenské pojišťovny. Své první zkušenosti v oblasti financí ale sbíral již za dob studií, kdy pracoval jako přímý prodejce životního pojištění.

Pane Markschiesi, jaké typy pojištění Allianz pojišťovna nabízí a které z nich je možné nabízet prostřednictvím spolupracovníků OVB Allfinanz?

Allianz pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1993 a dnes patří mezi tři největší pojišťovny v ČR. Spolupracovníci OVB mají možnost využít komplexní portfolio produktů pro jednotlivce i společnosti, od životního pojištění přes pojištění soukromého majetku a odpovědnosti za škodu, majetkové pojištění pro podnikatele a pojištění průmyslových rizik po pojištění vozidel a cestovní pojištění. Ucelené portfolio našich pojistných produktů doplňuje ještě penzijní připojištění, které nabízí naše dceřiná společnost Allianz penzijní fond. Nedílnou součástí našich komplexních služeb je kvalitní asistenční služba a flexibilní a rychlá likvidace pojistných událostí. O kvalitě našich služeb svědčí celá řada ocenění jak pro Allianz pojišťovnu jako takovou, tak i pro jednotlivé produkty. Mohu zmínit například Zlatý měšec 2009 pro pojišťovnu i penzijní fond, dvě ocenění Euromoney 2009 pro pojišťovnu jako nejlepší pojišťovací společnost ve střední Evropě a za inovace produktů, 6. místo v žebříčku firem Czech 100 Best 2008.

Jaké jsou vaše hlavní cíle v pozici člena představenstva pro obchod?

V průběhu loňského roku jsme začali měnit náš „pohled na svět" a při vývoji produktů a poskytování pojišťovacích služeb se už neptáme tolik „Co?", ale „Pro koho?". Zaměřujeme se víc na to, jaký benefit přinese náš produkt konkrétnímu typu klienta. Věc, kterou chceme také změnit, je přežité vnímání Allianz jako drahé pojišťovny. Klienti nás podle průzkumů sice řadí mezi nejspolehlivější, ale také mezi nejdražší. Chceme jim v mnohem větší míře než dřív vysvětlovat a ukazovat na konkrétních příkladech, že naše produkty vůbec nejsou drahé. Mým hlavním cílem je posílit prodej přes externí distribuční sítě - v této oblasti mám zkušenost ze Slovenska, kde má Allianz velmi silnou spolupráci s MLM společnostmi, a to především s OVB. Spolupráce s externími partnery má velkou budoucnost, např. prodej životního pojištění v posledních letech nejvýrazněji narůstá právě přes externí distribuční sítě. Naším zájmem je dlouhodobá a stabilní spolupráce, a ne prudký nárůst a pak zas velký pokles. Proto investujeme mnoho úsilí do podpory tohoto partnerství, jde nám především o společný vývoj produktů, nastavení optimálních procesů a podpory prodeje. I proto v roce 2008 nově vznikl speciální tým pro spolupráci s OVB, jehož cílem je zajistit stoprocentní spokojenost s produkty a službami Allianz a mou prioritou je také udržení „stále stejných tváří" v tomto týmu.

Narazil jste na téma podpory prodeje a servisu pro spolupracovníky OVB. Prozraďte nám, chystáte zde něco nového?

To jsou již otázky na kolegy z týmu pro OVB, který tvoří František Hudák a Petra Svobodová.

Františku, jaké jste tedy připravili pro poradce OVB novinky?

Od 1. 9. jsme výrazně upravili IŽP Rytmus M: nově lze připojistit až čtyři děti a doplnili jsme možnost investování o dva zajímavé fondy, Fond Komodity a Fond Energie. Rytmus M se tedy stává nástrojem pro zajištění celé rodiny. K tomuto produktu jsme vytvořili jednoduchý kalkulátor, včetně náhledu pojistné smlouvy, pro bezproblémové vyplnění a na podporu prodeje máme pro spolupracovníky OVB zajímavou motivační akci ve formě vyšší odměny za každou sjednanou smlouvu. Ještě v letošním roce máme také v plánu vstoupit na trh s novým velmi zajímavým jednorázově placeným životním pojištěním. Je toho opravdu hodně...

Hodně se dnes diskutuje o penzijním připojištění. Petro, co můžete poradcům OVB nabídnout v této oblasti?

O Allianz penzijní fond, který dnes patří k nejúspěšnějším penzijním fondům v ČR, je opravdu velký zájem.Vedle skvělého zhodnocení 3 % za rok 2008 máme pro klienty další výhody: bezplatné úrazové připojištění na dva roky a 2% bonus za převod prostředků z jiného penzijního fondu.

Co všechno zahrnuje servis, který poskytujete spolupracovníkům OVB?

Pro poradce OVB je zřízena speciální telefonní linka a e-mail. Pravidelně vydáváme Infolisty Allianz s důležitými informacemi o novinkách a změnách, které najdete na webovém Portálu OVB. Stále také pracujeme na snižování počtu intervencí. Jsme na jedné lodi - a proto se snažíme, aby lidé z OVB cítili naši podporu a snahu maximálně ulehčit a zjednodušit jejich práci.

Text: Jaroslava Matoušková

související témata