Klientské příběhy aneb jak OVB Allfinanz pomáhá

|

Příběh 1.

Z mých klientů mi jsou nejvíce vděční asi ti, kteří využili připojištění vážných onemocnění své šestileté dcery. Před tím, než jsme se potkali, neměli pojištění zajištěné ani pro sebe, ani pro děti. Nastavili jsme vše tak, jak bylo v jejich situaci odpovídající. Díky tomu pak v době, kdy jejich šestiletá dcera onemocněla rakovinou, mohl jeden z rodičů absolvovat veškeré hospitalizace s ní. Léčení trvalo téměř celý rok. Pojišťovna jim vyplatila plnění z vážných onemocnění dítěte a také denní dávku za každý den hospitalizace. Díky těmto prostředkům rodina vše finančně zvládla.

Příběh 2.

Již se mi párkrát stalo, že klient neměl vůbec přehled o svých financích, ale líbil se mu můj přístup k němu. Navrhl jsem mu hlídání financí den po dni a po měsíci jsem všechna data zanalyzoval a zjistil jsem velké rezervy, které jsme následně odstranili (drahé telefony, karty s pojištěními apod.) Učil jsem ho obálkovou metodu rozdělení peněz na týdny. Někdy jsem i napravoval vztahy, popřípadě jsem dával návody, jakým způsobem se k sobě chovat a jak s druhým zacházet, aby nedocházelo ke zbytečným sporům. Jednoduše se snažím nejen dodávat lidem tolik potřebnou finanční gramotnost, ale také se snažím nastavovat lidi mentálně k pozitivitě a optimismu do života.

Příběh 3.

Jeden z klientů na mě sehnal telefonní číslo a zavolal mi, že už za 2 hodiny potřebuje mít hotovou smlouvu odpovědnosti z výkonu povolání. Protože právě za ty 2 hodiny měl jet do nového zaměstnání, v němž tuto smlouvu potřeboval. Sdělili mu totiž, že pokud nebude mít uzavřenou smlouvu o odpovědnosti, ať ani nejezdí. Nikdo mu takto rychle nebyl schopen vyhovět – až na mě.

Příběh 4.

Vyloženě krizová situace mě nenapadá. Spíše klienti mnohdy požadují rychlé sjednání např. povinného ručení na nové auto. V poslední době mě ale zaujalo vyprávění klientky o tom, jak díky spořicímu účtu, který jsem jí pomohl zřídit, našetřila na snad nejhezčí rodinnou dovolenou. Každý měsíc si na něj odkládala část platu, na konci roku i vánoční bonus a v létě s celou rodinou poprvé na zahraniční dovolenou letěli – do Tuniska.

Příběh 5.

Klient si přetrhl přední křížový vaz v koleni. U mě má zajištěná zdravotní rizika i celá jeho rodina. Po několika měsících léčení, operace a rehabilitacích jsme poslali do dané pojišťovny záznam o úrazu. Po pár týdnech přišla odpověď, že klientovi nebude plněno bolestné, poněvadž s daným kolenem již v minulosti problémy měl. Klient o ničem nevěděl. Nechali jsme si poslat výpis dokumentace od jeho zdravotní pojišťovny, ze které vyplynulo, že dané koleno měl v mládí naraženo. Na základě toho se pojišťovna rozhodla neplnit. Ve spolupráci s ošetřujícím lékařem jsme napsali do pojišťovny potvrzení, že z lékařského hlediska není možné, aby úraz v minulosti měl vliv na tento úraz. Pojišťovna případ přezkoumala a poskytla plnění v plné výši. Kdyby klient neměl dobrého finančního poradce, s velkou pravděpodobností by to dále neřešil, smlouvu by vypověděl s tím, že je stejně zbytečné si ji platit, a ve svém okolí by povídal, jak pojišťovny, poradci a OVB nejsou potřeba. Nyní mezi známými říká, že se mu o vše stará finanční poradce z OVB a že má jistotu, že o něj i jeho rodinu bude vždy dobře postaráno.

Příběh 6.

Jednou mi volala klientka, že si není jistá finanční situací rodiny. Hovořili jsme spolu asi deset minut a pak mě přesvědčila, abych se u ní zastavil. Dohodli jsme se, že až přijedu, bude mít připravené všechny smlouvy a také sečtené příjmy s výdaji, abychom se dlouho nezdržovali. Když jsem přijel, skutečně měla vše připravené – v šesti přepravkách od banánů. Po kompletní analýze, jež nakonec trvala 8 hodin, jsme zjistili, že pětičlenná rodina má výdaje 57 000 Kč a příjmy mnohem nižší. Museli jsme tedy začít intenzivně spolupracovat. Po roce spolupráce jsme se dostali na výdaje 32 000 Kč a díky tomu se podařilo finanční situaci rodiny stabilizovat. Nakonec jsem od nich obdržel e-mail s pozváním na večeři, kde mi klienti nabídli tykání = k nezaplacení.